Everest Base Camp Trekking

Nepal Katmandu Lukla Everest Base Camp

Küçük hızlı dağcı bir ekiple koştura koştura geçen güzel günler.
Özetle kendi yükümüzü 16 kg kendimiz taşıdık, rehber yada şerpa tutmadık.
Lukladan EBC ye 5 günde gittik.. Aklimizasyonları yürüyüş günleri içinde yaptık ayrı gün ayirmadık.. Sadece kendini bilen, daha önceden 5 bin m üzerine iki üç kere çıkmış dağcı ekiplere önerilir, hayatı risk var normalde gidiş 10 gün.. aman dikkat gaza gelmeyin..
Lobuche de Olimpos dağcılık ekibi ile karşılaştık İnci Dündar Uysal ekiple yukarı çıkıyordu..Namchepazar Monjo arasında da tek başına az bilgi ve kocaman yürek ile hayallerinin peşinden EBC ye gelen Datçalı emekli memur Necati bey ile karşılaştık umarım hayali gerçekleşir..
EBC den Luklaya 3,5 günde döndük. Son uçağa yetiştik ancak hava muhalefeti nedeniyle kalkmadı.. Bizde Lukla gecelerine aktık.
Çok az yerden su satın aldık, filitreli mataralar kullandık..Her yemeği yedik..
Götürdüğümüz 2 şer powerbank yetti..Güneş panellerini boşa götürmüş olduk.
Wifi her yerde ücreti karşılığında var..
Dönüşte Taner Uysal beyi ziyaret ettik geçmiş olsun dedik, oteline eşyalarımızı biraktik..pek makbule gecti..yarım günde maymunlar tapınağını Swayambhunat (Monkey Temple), ve dünyanın en büyük Buda stupasını Bodenath (Tibet mahellesi) dolaştık, Thamelden alışveriş yaptık, Hint & Kaşmir yemeklerini yedik.. Gezecek onlarca yer var zamanı olana..
EBC bize kollarını kocaman açtı sorunsuz güzel ve hızlı bir faaliyet oldu.. Üzerimize biraz kar yağdı, yağmur yağmadı böylece goretex yağmurluk ve pançolar da gereksiz taşınmış oldu..
Ocak ve çaydanlık taşıdık ancak kullanmadık..
Maliyet:
İstanbul Kuweyt Katmandu gidiş dönüş 600$
Lukla Raamchape gidiş dönüş 300$
MP izinleri 5000 rupi=40$
Nepal vizesi 30$
Konaklama yemek ve diğer harcamalar 330$
330$ = 11 gün için.Günlük 30$ gibi, yani standart gidenler gibi 18-20 gün kalınırsa 540-600$ civarı harcarsınız.
Toplam 1300$ , tur firmasi ile bu fiyat 1000$ artacaktir
Diğer harcamalar:
Uçak dönüş tarih değişikliği 190$ Nepalde 15 gün kalmayı planladk..11 gün gerçekleşti.
Hediyelik vs alışveriş 60$
Yemekler tabak başı yüksekliğe göre 2-9 $
Wifi günlüğü 1.5-8 $ Özgür olmasa kullanmazdık
Duş almadık ancak 4-10 $
Cep şarj 2-4 $ kullanmadık..bolca şarj cihazı taşıdık..
Su litresi 1.2-4 $
En büyük dertler:
1. Yükseğe uyum sağlayamazsan faaliyet biter iyi yemeli içmeli ve yavaş hareket etmelisin biz kendi yükümüzü taşıdığımız için yavaş hareket ettik..Yanımızdan hızla yüksüz geçenler yukarda sıkıntı yaşadı..
2.Su, hep çeşme suyu kullandık sadece su olmayan bir kaç yerde satın aldık..bizim dağcı bağırsak mikroorganizmaları bu işi halletti..Filtreli mataraları da tavsiye ediyorum.
3.Öksürük, buna çare zor bu mevsimde -15°C gördük, artı patika tozu ve içindeki her türlü dışkıdan kaçış yok.. Tshirt ile yürümemek lazım dışarısı 0°C iken..Kalın giyinin..
4. 15-16 kg yük taşımak o yükseklikte herkesin harcı değil 20$/gün ile şerpa tutun gerekiyorsa, Ben Dingboche de 2 günlük giysi yiyecek ilaç vs bıraktım 2 kg idi. Dönüşte geri aldım. Bir arkadaşımız ilaveten Namchepazarda da bıraktı.. Ne kadar az ağırlık, o kadar iyi..
Önemli notlar:
1-Vize kapıda 15 gün için 30$, 30 gün için 50$
2-Para bozdurma işini havalimani yada Luklada yapın, Katmandu merkezine gitmeye gerek yok
3-Milli park ve trek izinlerini Lukla rota girişinde 5000 rupiye=40$ civarı halledebilirsiniz Katmandu merkezine gitmeye gerek yok boş yere taxi parası ve zaman kaybı.. Direkt Ramechhap e geçin..
4- Raamchap Lukla uçuşu tecrübeli pilotlar ile dünyanın en tehlikeli denmesine rağmen en kısa ve eğlenceli uçuşu..Biz Katmandudan Ramechhap e gündüz gittik böylece gece dinlenme fırsatı bulduk, firmalar gece götürüyor. .Giderken lokal köy minibüsine 700 rupi=5.5$ dönerken ise biraz iyi minibüse 2000 rupi=15$ verdik..
5- Ekim 2023 $=28,15 TL ve $=131,9 rupi
6- Kendime not : Bu etkinliği yapmadan 3 ay önce donuk omuz teşhisi kondu aylarca fizik tedavi gördüm , hiç bir fiziki hazırlık yapamadım bırak çantayı, gömlek bile giyemiyordum, azmettim, olmaz demedim ve gidip döndüm.. Evren harekete geçene yol verir.. Teşekkürler..
Günlük detay ve gps data:
Nepal Katmandu Lukla Everest Base Camp gps rotaları ve kalınan yerler..12-24 Ekim 2023
Özgür Çapraz ve Tolga Akgün ile.. Sherpa yok.. Rehber yok..132 km Sırt çantalı yürüyüş.. 2870 m - 5365 m
Sadece Ramechhap deki konaklama için önden rezervasyon yapıldı diğer her yer yorulduğumuz zaman bulundu, bazen aşağıdaki köylerden soruldu yukarda nerede kalabiliriz diye..
0.. Istanbul Kuweyt Katmandu Jazeera Airlines 5 saat molalı aktarmalı uçuş sonrası Katmanduda izin vs koşuşturma ve Ramechhap e geçiş ve Sunita hotel konaklama
1..Ramechhap havalimanina 10 dk yürüyüş 2 saat bekleyiş sonrası Luklaya heyecanlı uçuş ve Monjoya 15 km yürüyüş konaklama Namchepazar yokuşu ve kontrol noktası öncesi son yer olan Everest Pilgrim Lodge da..
2..Monjo dan Namchepazar 6km yokuş sonrası Eatsmartta yemek ve çantaları bırakma..
Aynı gün 10 km lik 4000 m aklimizasyon çıkışı
Gece konaklama Eat Smart ta..
3..Namchepazar dan Tengboche ye geçiş 11 km . Manastır ziyereti ve yer bulamayıp 2 km yürüyüp Milango köyünde Hotel Good Luck Otelde konaklama
https://tr.wikiloc.com/gezi.../tengboche-dingbecho-150745261 ... 2 km gidilip Good Luck Otel de kalındı..
4..Milango dan Dingboche ye geçiş 9 km
Yemek yeme, çantaları bırakma ve 4570m aklimizasyon çıkışı 2 km.. https://tr.wikiloc.com/.../dingboche-acclimization-150744969
Konaklama Dingboche The Mountain Heritage Inn..
5..Dingbocheden Lobuche ye yürüyüş öğle yemeği 9 km
Lobuche den Gorakshep e yürüyüş 5km
https://tr.wikiloc.com/gezi.../dingboche-gorakshae-150744451(Labuche Gorakshap) Himalaya Lodge ve diğer yerlerde yer yok Himalaya Lodge yemek odasında uyuma..
6.. Gorakshep den EBC ye geçiş ve Gorakshep e dönüş 7 km
Hava puslu Kalapathara çıkılmadı..Bir gün daha da o yükseklikte kalmak istemedik..
Sırt çantalarını alıp Lobucheye inis 5 km.. Konaklama Eko Lodge Lobuche ..
7.. Lobuche den Dingboche ye ve oradan Thengbocheye 20 km ( Eğer Dingboche de işiniz yoksa Tengbocheye kestirme yol var, dikkat) ve oradan da aşağıya Namchepazar çıkışı öncesi köprüye iniş..4 km
Konaklama Zambala Lodge..
8.. Sabah Zambala Lodge Namchepazar yokuş yukarı 7 km.
Namchepazar Benkar 11km.. Benkar View Point Lodge da konaklama aile ile harika bir yemek ve sohbet.
9.. Benkar Lukla 10 km 12.00 da havalimanina varış bilet değişikliği..4 saat buz gibi olan Lukla havalimaninda bekleme, hava muhalefeti ile uçuş iptali..Luklada en yerel yeri bulup yeme içme..Konaklama Lukla..
10.. Sabah Lukladan Ramechhap e uçuş.. Oradan Katmandu ya geçiş.. Otele gelip çantaları bırakma geceye kadar Katmanduda gezme, alışveriş ve yeme içme.. geceyarısı havalimanina geçiş
11.. Kuveyt üzerinden İstanbula ve İzmite dönüş
Malzeme listesi:
İyi hafif 60lt bir çanta omuz ve bel perlonu geniş
Iyi hafif bilekli bot dekatlondan Mh 500 süper iş gördü
Hafif kaz tüyü tulum -15°C
Bir yedek su geçirmez pantalon (4000 m üzeri için) , üzerine hızlı kuruyan ince pantalon giyersin (4000 m altı)
Pantolon altı ince içlik 4000 m üzeri için
Bere
Şapka 360°C siperli
Buff
Güneş gözlüğü Güneş ve dudak kremi
Kişisel ilaçlar vitaminler
İshal ilacı soğuk algınlığı ilacı
Probiyotik
Geniş spektrum antibiyotik ,
4000 m üzeri için diazomid
24 adet pastil phytorelief
Her türlü yara bandı
Ağrı kesici kas gevşetici
Boğaz spreyi
Suya atmak için georal elektrolit ve sandozlar
2x20.000 powerbank
Şarj cihazı
Telefon wikiloc vs gps rota programı yüklü
Online katmandu vize basvurusu
2 adet tuvalet kağıdı ve 2 adet ıslak mendil
Klozet kağıdı
Çöp poşeti
Dış fırçası ve macunu
Küçük sabun ve el havlusu
5 lt küçük çanta uçakta iyi oluyor
Oximeter
El dezenfaktanı
Uçak biletleri ve pasaport fotokopisi 4 foto
Tüm eşyalar uyku tulumu kılıflarına benzer sağlam poşetlere konmalı
Her gün için 2-3 adet enerji ve protein bar
500 gr kuruyemiş
Çanta ağırlığı max 15 kg olmalı üzeri sizi üzer..
500$ = 65.000 rupi nakit havalimanında bozdurun ve yanınıza alın.Gerekirse Lukla yada Namchepazar da çok cuzi fark ile tekrar bozdurursunuz.

Comments

Popular posts from this blog